Let op! Geld lenen kost geld Let op! Geld lenen kost geld.
Ga naar pagina inhoud

MijnDEFAM

Met MijnDEFAM beheert u uw lening eenvoudig en veilig via uw smartphone, tablet, laptop of PC. Met MijnDEFAM kunt u:

  • Saldo en bij- of afschrijvingen checken
  • Opnemen van een Doorlopend Krediet
  • Wijzigingen doorgeven, bijvoorbeeld als u verhuist of een nieuw rekeningnummer heeft
  • Extra aflossen met iDEAL
  • Downloaden rekening- en jaaroverzichten van een Doorlopend Krediet
  • Checken of uw lening nog past bij uw persoonlijke situatie met de ‘Lening Check’Met de MijnDEFAM app heeft u uw lening altijd en overal bij de hand.

Activeer MijnDEFAM veilig in 5 stappen

Heeft u nog geen MijnDEFAM-account, of moet u uw account opnieuw activeren? Dit doet u in 5 stappen. Onderdeel hiervan is de 2-stapsverificatie. Hiermee vergroten wij de veiligheid van uw account. Dit betekent dat u naast een gebruikersnaam en wachtwoord, ook een 6-cijferige code nodig heeft. Deze code genereert u met een authenticator-app. Als u nog geen authenticator-app heeft, moet u deze eerst downloaden. U kunt MijnDEFAM activeren nadat u de activatiecode per post heeft ontvangen.

Hulp bij activeren

Inloggen in MijnDEFAM

Heeft u al een MijnDEFAM account? Ga naar MijnDEFAM om in te loggen. Controleer altijd of de link juist is voordat u er op klikt: https://www.mijndefam.nl.

Tip: Ga altijd eerst naar www.defam.nl en klik daar op de button ‘MIJNDEFAM’. Sla deze link vervolgens op in uw favorieten.

Om de veiligheid van uw account te vergroten, maken wij gebruik van 2-stapsverificatie. Naast uw gebruikersnaam en wachtwoord, heeft u een 6-cijferige code nodig om in te loggen. Deze code genereert u met een authenticator-app. Als u nog geen authenticator-app heeft, moet u deze eerst downloaden en uw MijnDEFAM-account koppelen aan deze app.

Installeren MijnDEFAM-app

Tips voor veilig omgaan met MijnDEFAM

Wij doen er alles aan om MijnDEFAM zo goed mogelijk te beveiligen. Daarnaast is het belangrijk dat u zelf ook goed oplet en voorzichtig handelt als u MijnDEFAM gebruikt. Wij geven u daarom graag een aantal tips voor het veilig omgaan met MijnDEFAM.

Veelgestelde vragen over MijnDEFAM

In onderstaande lijst vindt u antwoord op uw vragen over het inloggen in MijnDEFAM, het activeren van uw account en de 2-stapsverificatie. Algemene informatie over MijnDEFAM en de verschillende functionaliteiten vindt u in de algemene veelgestelde vragen onder het kopje MijnDEFAM. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur deze dan naar mijndefam@defam.nl. Vermeld daarbij uw naam, contractnummer en telefoonnummer.

Hoe weet ik zeker dat ik op de juiste website van MijnDEFAM ben?

Controleer altijd of de link juist is voordat u er op klikt: https://www.mijndefam.nl.
Tip: ga altijd eerst naar www.defam.nl en klik daar op de button ‘MIJNDEFAM’. Sla deze link vervolgens op in uw favorieten.

Hoe check ik de echtheid van de link van MijnDEFAM?

  • Controleer of de link begint met: https://
  • Ga met uw muis of uw vinger op de link staan en controleer of de link klopt voordat u erop klikt. De juiste link is: https://www.mijndefam.nl

Waarom heb ik een authenticator-app nodig om in te loggen?

Met een authenticator-app genereert u een 6-cijferige die u nodig heeft om in te loggen, naast uw gebruikersnaam en wachtwoord. Zo vergroten we de veiligheid van uw account.

Hoe log ik in op MijnDEFAM als ik nog geen authenticator-app heb?

Inloggen vanaf uw laptop of PC

  • Download eerst een authenticator-app op uw smartphone of tablet.
  • Ga naar MijnDEFAM. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.
  • Open de authenticator-app op uw smartphone of tablet.
  • Klik op de plus-knop.
    – Bij Microsoft Authenticator kiest u eerst het soort account voordat u de QR-code kunt scannen. U hoeft u niet aan te melden bij Microsoft.
    – Bij Google Authenticator klikt u direct op ‘QR-code scannen’ of ‘Streepjescode scannen’.
  • Geef de authenticator-app toegang tot uw camera door op ‘ok’ te klikken.
  • Scan de QR-code die op het scherm staat en wacht tot deze herkend wordt. Dit is een persoonlijke code, deel deze met niemand.
  • Na het scannen verschijnt een code op het scherm van uw smartphone of tablet.
  • Vul de 6-cijferige code in.
  • Klik op ‘Inloggen’.

Inloggen vanaf uw smartphone of tablet

  • Download eerst een authenticator-app op uw smartphone of tablet.
  • Ga naar MijnDEFAM. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.
  • Klik op de knop onderaan het scherm om de authenticator-app te openen.
    – Bij Microsoft Authenticator wordt uw account automatisch gekoppeld en verschijnt er een code.
    – Bij Google Authenticator klikt u op ‘ok’ voordat uw account wordt gekoppeld en er een code verschijnt.
  • Vul de 6-cijferige code in.
  • Klik op ‘Inloggen’.

Bekijk de handleiding ‘Veilig inloggen in MijnDEFAM’.

Hoe log ik in op MijnDEFAM als ik geen authenticator-app wil downloaden?

Zonder authenticator-app kunt u niet inloggen op MijnDEFAM.

Welke authenticator-app kan ik gebruiken?

U kunt gebruikmaken van verschillende apps. Google Authenticator en Microsoft Authenticator zijn veilig bevonden en meest gebruikt.

Waar download ik een authenticator-app?

Zorg dat u uw inloggegevens voor de Store bij de hand heeft.

Hoe lang is de 6-cijferige code geldig?

Afhankelijk van de authenticator-app die u gebruikt, blijft de 6-cijferige code een bepaalde tijd in beeld staan; meestal 30 seconden. U ziet een teller lopen. Redt u het niet om de code over te typen of te kopiëren in de resterende tijd? Wacht dan even. Als de tijd om is, verschijnt een nieuwe code die weer 30 seconden geldig is.

Moet ik de authenticator-app bewaren op mijn smartphone of tablet nadat ik mijn account heb geactiveerd?

Ja, het is belangrijk dat u de authenticator-app bewaart. U heeft deze altijd nodig als u wilt inloggen in MijnDEFAM. Ook gebruikt u hem nadat u bent ingelogd en geld wilt opnemen van een Doorlopend Krediet.

Hoe log ik in op MijnDEFAM?

Ga naar MijnDEFAM. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen. Vul vervolgens de 6-cijferige code in die u genereert met uw authenticator-app om in te loggen.

Bekijk de handleiding ‘Veilig inloggen in MijnDEFAM’.

Ik wil inloggen maar krijg een foutmelding als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld. Hoe kan dat?

Er zijn meerdere mogelijkheden:

  • U heeft een typefout gemaakt. Controleer of u uw juiste gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld.
  • Uw account is door ons geblokkeerd en u moet uw account opnieuw activeren. Hierover heeft u een brief en een nieuwe activatiecode van ons ontvangen. Hiermee kunt u uw account activeren en inloggen in MijnDEFAM. Heeft u de activatiecode niet ontvangen? Vraag deze dan zelf aan. Ga hiervoor naar MijnDEFAM en klik op de knop ‘Aanvragen’. U ontvangt de code binnen vijf werkdagen.

Waar vind ik hulp bij het inloggen in MijnDEFAM?

Bekijk de uitgebreide handleiding: ‘Veilig inloggen in MijnDEFAM’.

Ik heb een nieuwe telefoon. Heeft dat effect op mijn MijnDEFAM-account?

Ja, omdat de authenticator-app gekoppeld is aan uw telefoon en aan uw MijnDEFAM-account, moet u opnieuw uw account activeren. Neem hiervoor contract op met onze klantenservice, zodat zij uw account kunnen resetten. U ontvangt dan een nieuwe activatiecode en kunt daarmee de authenticator-app op uw nieuwe telefoon koppelen aan uw MijnDEFAM-account.

Wat moet ik doen als ik geen smartphone of tablet heb?

Zonder smartphone of tablet is het niet mogelijk om in te loggen op MijnDEFAM. Wij kunnen u telefonisch of per e-mail helpen met de zaken die u anders via MijnDEFAM regelt. Op www.defam.nl/mijn-lening leest u hoe.

Ik wil mijn MijnDEFAM-account opnieuw activeren. Hoe werkt dit?

U kunt uw account opnieuw activeren door een nieuwe activatiecode aan te vragen of contact op te nemen met onze klantenservice. U ontvangt dan een nieuwe activatiecode. Vervolgens doorloopt u de volgende 5 stappen:

  • Vul uw gegevens in
  • Download authenticator-app
  • Kies uw gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: kies een andere dan u hiervoor gebruikte.
  • Bevestig uw e-mailadres
  • Genereer code via authenticator-app

Waar vind ik hulp bij het activeren van mijn MijnDEFAM-account?

Ik krijg een foutmelding na het invullen van de 6-cijferige code uit de authenticator-app. Wat gaat er mis?

Er zijn meerdere mogelijkheden:

  • U heeft een typefout gemaakt: controleer of u de 6-cijferige code goed heeft ingevuld.
  • De 6-cijferige code is verlopen: wacht totdat de volgende code verschijnt en vul deze in. De code is 30 seconden geldig. Dit ziet u aan de lopende teller.
  • De tijd op uw smartphone of tablet is niet automatisch ingesteld: dat kan ervoor zorgen dat de 6-cijferige code niet wordt goedgekeurd. Zorg er daarom voor dat de tijd automatisch is ingesteld. Dit kunt u doen via de instellingen op uw telefoon bij ‘datum en tijd’.
  • Heeft u uw MijnDEFAM-account al toegevoegd aan de authenticator-app? En krijgt u een foutmelding dat de 6-cijferige code onjuist is terwijl u de QR-code in beeld ziet? Verwijder dan eerst uw MijnDEFAM-account in de authenticator-app en scan daarna de QR-code opnieuw om uw account weer toe te voegen.

Wat moet ik doen als mijn account is geblokkeerd?

Neem contact op met onze klantenservice om uw account te laten deblokkeren. Stuur hiervoor een e-mail naar mijndefam@defam.nl en vermeld daarbij uw naam, contractnummer en telefoonnummer. Of neem telefonisch contact op via: 030 – 659 66 00 (optie 1).

Het koppelen van mijn MijnDEFAM-account aan de authenticator-app werkt niet via mijn smartphone of tablet. Wat gaat er mis?

  • Maakt u gebruik van de MijnDEFAM-app? Dan werkt de knop om uw account te koppelen mogelijk niet. Update de app of ga via uw browser naar MijnDEFAM en probeer het opnieuw.
  • Mogelijk is de QR-code verlopen (deze is 5 minuten geldig). Klik opnieuw op de knop om uw MijnDEFAM-account nogmaals toe te voegen aan de authenticator-app. Mogelijk moet u daarvoor uw eerder toegevoegde account verwijderen of vervangen.
  • Heeft u de beschikking over zowel een laptop of PC als een smartphone of tablet? Dan kan het handig zijn om beide apparaten te gebruiken bij het koppelen. U logt dan in op uw laptop of PC en scant de QR-code met uw smartphone of tablet via de authenticator-app.