Let op! Geld lenen kost geld Let op! Geld lenen kost geld.
Ga naar pagina inhoud

Actueel voor partners

Samen stellen wij de klant centraal. Daarom ondersteunen wij onze partners op verschillende manieren, bijvoorbeeld met het DEFAM-agentschap en het online partnerportaal (DP Portaal). Ook informeren wij u over nieuwe releases, updates en onderhoud van onze websites of applicaties, afwijkende openingstijden en eventuele storingen. Al deze informatie vindt u op deze pagina.

Storingen/incidenteel onderhoud

Er zijn op dit moment geen storingen.

Nieuw: Account Controle in maart

Om de veiligheid van de gegevens van u en uw klanten te waarborgen, is het belangrijk dat de informatie in het DP Portaal actueel is én blijft. Daarom vindt er twee keer per jaar, in maart en in september, een Account Controle plaats. Tijdens deze periode vragen we de gebruikersbeheerders van uw agentschap om alle gebruikersaccounts te controleren. Zo voorkomen we dat medewerkers die uit dienst zijn, nog toegang hebben tot uw gegevens. De gebruikersbeheerders ontvangen hierover begin maart een e-mail.

> Bekijk hier de handleiding ‘Account Controle: zo werkt het’ 

Belangrijke release notes

Elke twee weken vindt in de even weken op zondag een release plaats waarin wij zaken vernieuwen of aanpassen in onze systemen. Op deze dagen kunnen zowel MijnDEFAM als het DP Portaal en de API’s tussen 7.30 en 9.30 uur niet beschikbaar zijn. Hieronder leest u de voor u belangrijkste wijzigingen.

Let op!

Op 24 mei 2023 vindt er een extra release plaats, hierdoor zijn onze systemen tussen 18.00 en 21.00 niet bereikbaar.

Geen ondersteuning DP Portaal in Internet Explorer per 14 februari 2021

Vanaf 14 februari wordt het DP portaal in Internet Explorer (IE) niet meer ondersteund. Omdat IE een verouderde browser is, kunnen we de veiligheid niet meer waarborgen. Gebruik dus voortaan een andere browser, bijvoorbeeld Google Chrome of Microsoft Edge.

Inlossaldo zelf downloaden in Pdf-formaat

Sinds zondag 6 december is het mogelijk om zelf via het DP portaal een overzicht van het inlossaldo te downloaden in Pdf-formaat. Bekijk de handleiding hier. Dit houdt in dat u hiervoor niet meer hoeft te bellen met de Klantenservice. Voor klanten is het in MijnDEFAM ook mogelijk om dit overzicht in Pdf te downloaden.

Gepland systeemonderhoud

Op dit moment is er geen gepland onderhoud.

Ervaart u toch problemen met een van onze applicaties? Neem dan contact op met uw accountmanager of met het Sales Contact Center op 030 – 659 66 15.

Meer informatie

Heeft u vragen over een van deze onderwerpen? Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder.

030 – 659 66 15

verkoop@alfam.nl