Let op! Geld lenen kost geld Let op! Geld lenen kost geld.
Ga naar pagina inhoud

Moneyou Lenen is per 1 juli 2021 overgedragen aan DEFAM

Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de overdracht van uw lening naar DEFAM.

Moneyou Lenen is per 1 juli 2021 gestopt

Moneyou Lenen is per 1 juli 2021 gestopt. Vanaf deze datum zijn de bestaande leningen overgedragen aan DEFAM, een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V. U kunt uw lening niet meer beheren in Mijn Moneyou Lenen. In de eerste week van juli ontvangt u per post een activatie voor uw ‘MijnDEFAM-account’. Hier beheert u dan uw lening.

Wat kunt u van ons verwachten?

Bij DEFAM leent u verantwoord. Wij vinden het belangrijk dat uw lening nu maar ook in de toekomst past bij uw financiële situatie en zullen samen met u continu toetsen of dit zo is en blijft.

  • U krijgt toegang tot MijnDEFAM waar u eenvoudig, veilig en vertrouwd online uw lening beheert.
  • In MijnDEFAM kunt u zoals u gewend was bij Moneyou opnemen, uw saldo en bij- of afschrijvingen checken, extra aflossen met iDEAL en wijzigingen doorgeven als u bijvoorbeeld verhuist of een nieuw rekeningnummer heeft.
  • Wanneer u uw persoonlijke activatiecode ontvangt, dan kunt u uw MijnDEFAM account activeren.
  • U zal door ons per post geïnformeerd worden over uw lening, niet per e-mail.
  • DEFAM werkt samen met financieel adviseurs en professionele tussenpersonen die onze visie op verantwoord lenen delen en hierin adviseren. Zij staan voor u klaar als dit nodig is.
  • Voor vragen en hulp kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 030 – 59 66 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Liever contact per mail? Dat kan via info@defam.nl.
  • Informatie over onze privacyverklaring kunt u hier raadplegen.

Veelgestelde vragen

Defam is net als Moneyou een 100% dochter van ABN AMRO. Defam is specialist in verantwoord lenen. Uw lening is ook bij ons in goede handen.

U kunt niet meer inloggen op Mijn Moneyou Lenen. U kunt vanaf de eerste week van juli inloggen op MijnDEFAM. Wij zullen u per post hierover informeren. Op MijnDEFAM kunt u uw lening beheren.

DEFAM verzorgt de jaaropgave over 2021 en zal zorgdragen voor de juiste informatie. Je ontvangt deze begin 2022.

Vanaf 1 juli kunt u contact opnemen met de Klantenservice van DEFAM met al uw vragen over uw lening. Onderaan deze pagina vindt u de contact gegevens van DEFAM.

Incasso’s vanaf 1 juli 2021 worden uitgevoerd door DEFAM. Hiervoor maakt DEFAM gebruik van bankrekeningnummer NL83 ABNA 0243 2241 41, met incassant ID NL19 ZZZ 3008184 00000.

Nee, je lening verandert niet. Ook blijven alle contractuele voorwaarden gelijk, waardoor je maandtermijn niet wijzigt.

U kunt altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 030 – 659 66 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Liever contact per mail? Dat kan via info@defam.nl. Kijk ook eens bij onze andere ‘veelgestelde vragen‘.