Phishing

Een kleine groep klanten van DEFAM is afgelopen juli slachtoffer geworden van phishing. Criminelen hebben geprobeerd in te loggen op MijnDEFAM aan de hand van informatie die zij eerder via phishing van klanten hebben weten te achterhalen. Met het oog op de veiligheid is MijnDEFAM daarom tijdelijk afgesloten geweest.

MijnDEFAM weer bereikbaar

Sinds 31 augustus 2020 is MijnDEFAM weer toegankelijk. Hierbij zijn diverse extra beveiligingsmaatregelen toegevoegd. Eén daarvan is de 2-stapsverificatie: Dit betekent dat u naast een gebruikersnaam en wachtwoord, ook een 6-cijferige code nodig heeft om MijnDEFAM te kunnen gebruiken. Deze code genereert u met een authenticator-app. Wilt u meer weten over het activeren van uw MijnDEFAM-account of het inloggen met 2-stapsverificatie? Ga dan naar defam.nl/mijn-defam.

Veel functionaliteiten beschikbaar in MijnDEFAM

Momenteel kunt u in MijnDEFAM:

  • Geld opnemen van een Doorlopend Krediet
  • Extra aflossen
  • Uw lening inzien
  • Uw bankrekeningnummer wijzigen
  • Uw e-mailadres wijzigen
  • Uw wachtwoord wijzigen

Wij werken hard om de overige functionaliteiten in MijnDEFAM zo snel mogelijk voor u beschikbaar te stellen. Wilt u zaken regelen die momenteel nog niet mogelijk zijn via MijnDEFAM? Of wacht u op uw activatiecode om (opnieuw) toegang te krijgen tot uw MijnDEFAM-account en wilt u ondertussen geld opnemen, aflossen of een wijziging doorgeven? Dat is mogelijk. Lees op defam.nl/mijn-lening hoe u dit doet.

Antwoord op veelgestelde vragen

We begrijpen dat u vragen heeft. Daarom hebben wij de antwoorden op een aantal vragen voor u op een rijtje gezet. We vragen u deze eerst te lezen voordat u contact opneemt met onze klantenservice. Dank voor uw begrip.

  • MijnDEFAM
  • Phishing
  • Actueel

Contact

Heeft u nog meer vragen? Dan verzoeken wij u om deze te mailen naar info@defam.nl onder vermelding van uw naam en contractnummer. Vanwege grote drukte bij onze klantenservice kunnen we e-mails beter behandelen dan telefoontjes. U kunt uiteraard ook bellen naar 030 – 659 66 00, op werkdagen bereikbaar van 8.00 uur tot 17.00 uur. Houd rekening met een langere wachttijd. Excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.

 

Meer informatie over phishing